سازمان ملل متحد در انزوا

به مرجع به روز و تخصصي اخبار استاني خوش آمديد

سازمان ملل متحد در انزوا

۶ بازديد

سازمان ملل متحد در پذيرش نقش سازنده و مترقي خود در صلح جهاني ؛ نگراني ها در مورد سيستم جهاني ، كه از وستفالن سرچشمه گرفته و در نهايت از حقوق و امنيت دولتها و ملتها در پايان جنگ جهاني دوم حمايت مي شود ، شروع شد و اكنون نقش بسيار كمتري نسبت به جنگ …

سازمان ملل متحد در انزوا https://rosemag.ir/2021/09/22/سازمان-ملل-متحد-در-انزوا/ Wed, 22 Sep 2021 01:33:37 0000 مجله عمومي https://rosemag.ir/2021/09/22/سازمان-ملل-متحد-در-انزوا/ سازمان ملل متحد در پذيرش نقش سازنده و مترقي خود در صلح جهاني ؛ نگراني ها در مورد سيستم جهاني ، كه از وستفالن سرچشمه گرفته و در نهايت از حقوق و امنيت دولتها و ملتها در پايان جنگ جهاني دوم حمايت مي شود ، شروع شد و اكنون نقش بسيار كمتري نسبت به جنگ …

سازمان ملل متحد در پذيرش نقش سازنده و مترقي خود در صلح جهاني ؛ نگراني ها در مورد سيستم جهاني ، كه از وستفالن سرچشمه گرفته و در نهايت از حقوق و امنيت دولتها و ملتها در پايان جنگ جهاني دوم حمايت مي شود ، شروع شد و اكنون نقش بسيار كمتري نسبت به جنگ سرد و حكومت دوقطبي سرمايه داري دارد. و سيستم هاي اجتماعي در سراسر جهان.

بگذاريد بيشتر پيش برويم: در چند هفته اخير در افغانستان شاهد سقوط قانون و تحميل يك امپراتوري بي جان هزاران مايل دورتر از تاريخ مدرن اين كشور بوديم. اين امر با موافقت قدرتها ، از يك سو ، با مشاركت سازمان ملل متحد و ، اول از همه ، با اعضاي اين نهاد شوراي امنيت انجام شد. از سوي ديگر ، با توجه به رفتار منفعلانه سازمان ملل متحد ، آنها بايد اراده خود را در چنين رويدادها و تحولاتي توجيه و مشروعيت بخشند.

سازمان ملل متحد چه نقش ويژه اي در توسعه افغانستان داشته است؟ موضع نماينده دبيركل ويژه در رابطه با “زلمي خليلزاد” ، نماينده مخفي دولت آمريكا در افغانستان چيست؟ به عبارت ديگر ، نماينده ويژه دبيركل در تصميم گيري هاي مربوط به افغانستان در كجا خدمت مي كرد؟
در جنگ قره باغ و وضعيت كنوني ، كه شبيه پنكيك در حال آتش سوزي است ، سازمان ملل متحد بدون رعايت اراده مقامات بالاتر ، راهي قابل قبول و قابل قبول براي حفظ امنيت و صلح در منطقه قفقاز ارائه كرد؟ واكنش قانوني و قابل قبول سازمان ملل متحد به معاهده موسوم به “ابراهيم” و نقض مكرر حقوق فلسطينيان و همچنين جنگ خونين و نابرابر با اسرائيل در غزه چيست؟ مگر اينكه اين نهاد بين المللي متعهد به انقلاب باشد و آنچه از اراده سلطه جويانه واشنگتن و تل آويو برآمده است همچنان به دنبال قدرت نظامي و استانداردهاي دوگانه است؟

تأثيرات سازمان ملل در عراق ، سوريه ، يمن ، ليبي و حتي بحران فزاينده تامين آب در تركيه ، يونان و قبرس چيست؟ چرا همه چيزهايي كه درباره پيشرفت امروز در اين كشورها مي خوانيم و مي شنويم مربوط به تعاملات و اراده قدرت هاي بزرگ است و در اين بين سازمان ملل متحد سومين گام را به عنوان توجيه مشروع و مشروع وضعيت برمي دارد؟

طالبان نقش مجمع عمومي سازمان ملل متحد در زمينه حقوق بشر را به عهده گرفته و بي پروا ناظران مجمع عمومي را اشغال كرده است ، كه گفته مي شود با احتياط به دنبال بازنگري بين المللي است. اعتماد طالبان به اين جنبش تنبلي و تنبلي است كه اين نهاد بين المللي از آن رنج مي برد. مشخص است كه اعضاي طالبان متعهد به شوراي امنيت كليدي براي سقوط كنترل طالبان در افغانستان هستند. اين براي مردم افغانستان اهميتي نخواهد داشت.

امسال ، مجمع عمومي سازمان ملل متحد ، در بهترين شرايط ، موضوع نارضايتي ها ، دستاوردها و عزم رهبران كشورها است ، ضمن ابراز نگراني از وضعيت خاورميانه ، قفقاز ، افغانستان ، مديترانه شرقي و لاتين. آمريكا هسته اصلي ايران تغييرات آب و هوايي و غيره خواهد بود. سازمان ملل متحد نه اراده اي دارد و نه توانايي مداخله فعال و م effectivelyثر در تحولات تحميل شده از سوي كشورهاي قدرتمند و در نتيجه دولتهاي كوچكتر.
76 مجمع عمومي سازمان ملل متحد هيچ پيشرفت مثبتي در جامعه بين المللي نخواهد داشت. زيرا اين نهاد بين المللي مدتهاست كه نقش و كاركرد خود را به قدرتهاي بزرگ داده است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.